2020ko
apirilaren 21a
Guraso
estimatuok:
Oporretatik
bueltan, hemen gara elkarrekin berriro.
Etxeratze-aginduak
bere horretan jarraitzen. Hori dela eta, zuen seme/alabek etxean jarraitu
beharko dute garatzen euren hezkuntza prozesua. Orain arte bezala, geuk jarraituko dugu prozesua gidatzen,
baina jakin badakizue zuen sema/alabek
zuen beharrean direla une berezi hauetan.
Konfinamenduak
jarraitzen du. Gaurkoa egun bat gehiago eta egun bakoitzak aurreko guztien
eragina du, eta nekea eta nahigabea gero eta handiagoak dira. Guztiz ulerkorra!
Halere, aurrera begiratu eta aurrera egin beharra dugu. Besterik ez dago,
besterik ez dugu! Hori dela eta, zuen seme/alaben ongizatea eta hezkuntza
prozesua bermatu nahirik, zuekin, elkarrekin, elkarreraginean jarraitu beharra
dugu. Horregatik, zuekin ere, ondorengo orientabideak partekatu nahi ditugu:
1.-Jarraitu zuen seme/alabak goxatzen, babesten,
zaintzen, lehengoaren ildotik, orain arte bezala, beti bezala, baina inoiz
baino gehiago.
Zuekin hitz
egin eta gero, seme/alabak, neska/mutilak, aspertuta, kezkatuta, urduri, nahigabeturik
sumatzen dituzue. Ez da gutxiagorako egoera! Horregatik, zuen beharra inoiz
baino gehiago behar dute. Jarraitu beraiengandik hurbil egoten eta izaten, begiratu
elkarri, elkarri entzun, elkarrekin hitz egin, elkarrentzako denbora izan, eta eskatuz
gero azaldu egoera era ulerkorrean.
2.- Nahiz eta kritikoak izan zuen aldetik, ikus dezatela
zuen seme/alabek zuengan erregulazioa eta zaintza. Zuengandik ikas dezatela zer
egin eta aurre nola egin! Zaindu hizkuntza eta
jokabideak. Dena entzuten dute, dena ikusten dute, denak eragiten die. Egoerari
aurre egiten diozuela, egoera aguantatzen duzuela, egoera kontrolatzen duzuela.
Zuek hala ikusiz, ikasiko dute. Zuengandik ikasten dute eta egoera honetan zuek
zarete euren erreferente nagusia, eurek behar duten ispilua. Beraz, zuen
familiagatik, zaindu, erregulatu.
3.- Animatu seme/alabak.
Goxo hitz egin, irribarretsu. Egoerak ez du laguntzen, baina zuek eta gu,
bakoitzak bere etxean, bere familian, manten genezake eta mantendu behar ditugu
bizirik umorea eta ongizate maila. Guk egin genezake, guri dagokigu eta gure
beharrean dira.
4.- Jarraitu egunaren antolamenduarekin.
Eguna antolatu, antolamendua sistematizatu. Etxean diren guztien beharrak
kontuan hartuta, guztien ongizate onenerako antolamenduaren alde egin : ze,
noiz, non eta norekin egin zehaztu eta antolatu. Antolamenduak, denbora betetzeaz
gain, ohikotasuna eta ziurtasuna dakarkie. Mesederako baino ez da.
5.- Jarraitu, egunero, errutinak gordetzen :
garai berdinean oheratzen eta jaikitzen, garai berdinean gosaltzen, bazkaltzen,
meriendatzen eta afaltzen; garai berdinean lanak egiten, e.a.
Errutina, ohikoa, hemen ere ziurtasuna baino ez dakarkie.
6.- Jarraitu egiten familiako jarduerak,
elkarrekin. Nahiz eta etxe guztia dagoeneko
garbia izan eta hamaika plater prestatu, jarraitu, jarraitu, jarraitu janaria
prestatzen, etxeko konponketak elkarrekin egiten, garbitzen, eta abar. Ardurak
banatzeko, ardurak betetzeko une aproposak gerta litezke.
7.- Ardurak banatzeaz gain, jarraitu ohiturak
mantentzen : erabilitakoak erabili ondoren bere
tokira jasotzea, ondo jasotzea, ondo erabiltzea, buru-belarri aritzea edozein
lan eta jardueratan, garbitzeko arropa bere lekura eramatea, gela jasotzea,
gauza bakoitza bere lekuan gordetzea eta mantentzea, egun onak eta kortesiazko
beste formulak erabiltzea, eskerrak ematea, mesedez eskatzea, laguntzea, pozez
laguntzea, besteez arduratzea, … Beti. Sistematikoki. Ohitura onak, onerako
baino ez dira. Ohitura onek bizitza errazago egiten dute. Eta eguneko ekintza
asko ohiturek betetzen dituzte.
8.-Jolas egin, jolas egin, jolas egin eta ondo
pasa. Disfrutatu. Erronkak burutu. Farre
egin. Lorpenak ospatu. Ospatu! Une aproposak ditugu horretarako eta une horiek
izaten dira , ondo gordeta, beti geratzen direnak. Atera etxean dituzuen
jolasak: kartak, partxisa, damak, ikusi-makusi, gurutzegramak, sudokua, nor da nor,
asmatu hitza, hiru marran, puzzleak,…
9-Elkarrekin telebista ikusi, ipuinak entzun. Zer
ona den! Baina zer ona den ere elkarrekin
albisteak ikustea eta munduan zer gertatzen den ikusteaz gain, zuen ahotik argibideak
entzutea, ulertzea, gertakizunen garrantziaz jabetzea eta bilakaera
aurreikustea. Zuengan duten konfiantzak ematen die balioa zuen hitzei eta zuen
hitzek, berriz, zuenganako konfiantza areagotu baino ez dute egiten.
10.-Euren eskola-lanetan, laguntza beharra izanez
gero, lagundu. Tarteka beharko dute, baina hortik aurrera,
elkarrekin, jarrai dezagun ardurak ematen, euren lanen ardura ematen, seme/alaba
autonomoak egiten, urrats berriak ematen. Horrela prestatuko ditugu mundurako.
Horretarako :
· euren
lanaren arduradun egin, hasi eta amaitu arteko jarraitu dezatela lan egiten,
· egin
beharrekoa bete dezatela,
· zalantzak
galde ditzatela,
· etenik
gabeko denbora egokiak manten ditzatela,
· lana
ondo egiteko jarrera izan dezatela.
11.- Eman eta izan denbora ekintza
desberdinetarako: etxean elkarren artean egiteko
ardurak hartuz, eskolako lanak egiteko, musika-eskolan badabil musika-kontuak
eguneratzeko eta entsaiatzeko, zaletasunak lantzeko, eremu berriak frogatzeko (marraztea,
margotzea, idaztea, irakurtzeko, komikiak egitea, gailuak asmatzea, ….).
12.- Suspertu irakurzaletasuna.
Egunero irakur dezatela : patxadaz, gozatuz, disfrutatuz, gogoz, lasai,
buru-belarri, bakarrik ala lagunduta, proposatutakoa eta eurek aukeratutakoa.
Hori baino hoberik, gauza gutxi. Hartu denbora horretarako. Eman denbora
egunean zehar. Eta gogoratu, horretarako adibide onenak eta egokienak zeuek
zaretela. Zer ikusi hura ikasi!
13.-Gogoan izan egoera honetan ere, hezkuntza
prozesua egunerokotasunak oinarritzen, sendotzen eta eraikitzen duela.
Egunerokotasunak, egunerokoak, egunerokoa betetzea eta egitea, ondo betetzea
eta egitea , ondo oinarritzen du bizitza eta zuen seme/alaben hezkuntza
prozesua. Prozesu handiak, bide luzeak, bizitza, egunez egun egin eta bizitzen
ditugu. Beraz, dakizuna berriro gogoratu : atzoko bidetik gaur artera, eta bihar ere gaurko bidetik aurrera.
14 .-Eskerrik asko gurekin batera aritzeagatik,
gure lana indartzeagatik eta gure alde egiteagatik.
Beti esan dizuegun bezala zuen seme/alaben hezkuntza zuen, gure eta zuen
seme/alaben, guztion, kontua da. Elkarrekin arituz bakarrik berma genezake
hezkuntza prozesu hobea eta emaitza hobeak.
15.- Azken finean, eskerrik asko guztiagatik:
· zuen
umorea, alaitasuna eta itxaropena mantentzeagatik eskerrik asko;
· lankidetzagatik
eskerrik asko;
· eskaintzen
dizkiguzuen ideia guztiengatik eskerrik asko;
· gure
lana hobetzen laguntzeagatik eskerrik asko;
· zuen
konpromisoagatik eskerrik asko;
· zuen
eskuzabaltasunagatik eskerrik asko; eta
· gurekin
izateagatik, gure ondoan izateagatik orain ere, ESKERRIK ASKO.
16.- Eta azkenik, jakizue, gertu gaituzuela,
zuekin, zuen seme/alaben alde egiteko eta zuen seme/alabek ahalik eta hezkuntza
egokiena izan dezaten elkarrekin lan egiten jarraitzeko, zuen seme/alaben
hezkuntza prozesuan bidelagun izateko.
Beti bezala
ESKERTURIK eta ELKARREKIN, ELKAR LANEAN jarraitzeko prest.
Antton,
Eneritz, Eli, Mertxe, Zaine, Isabel, Naroa, Alvaro, Leire, Maialen,
Jaione, Joseba, Miren, Lierni, Anttoni, Marian eta Miryam
1 iruzkin:
Denok elkarrekin bidaia ezberdin honetan. Barne bidaia bat ere bada, ezta?
Mezu eder eta eskergarria, benetan.
Zuei ere berdin, irakasleak. Zuen onena ematen ari zarete, beti bezala!!
Argitaratu iruzkina